Dag 25: 24-05-2015 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Karlijn Janssen - WaarBenJij.nu Dag 25: 24-05-2015 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Karlijn Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 25: 24-05-2015

Door: Karlijn Janssen

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

27 Mei 2015 | Spanje, Madrid

Vandaag naar Plaza de Toros gegaan (stierengevecht arena) om een stierengevecht mee te maken. Net daarvoor kregen we te horen dat er iedere avond in het stierengevechtenseizoen er 6 stieren worden afgemaakt.
Eenmaal daar (gemiddelde leeftijd was 50 én veel toeristen) wist ik niet wat ik zag. Het pesten van de stier was wel leuk, tot er mensen op paarden de arena in kwamen lopen. Met als doel dat de stier het (goed ingepakte) paard aanviel en de man op het paard de stier aanviel met zijn speer. Bloed overal. mensen juichen.... Vervolgens hebben ze nog wat stokken aan zijn vel gehangen (geen idee wat daar het nut van is) en vervolgens kwam er een 1 op 1 moment tussen de stier en de matador. Uiteindelijk (stier verzwakt door de verwondingen) en de matador pakte een zwaard en stak deze in zijn rug, waardoor hij (na enkele minuten en nog wat gepest van de andere matadors) neerviel. Met waarden sleepte ze het dier de arena rond en alle mensen juichen en klappen. Als het een goede match was geweest zwaaide alle mensen met witte zakdoeken. Op het moment dat de belangrijkste mensen uit de arena dat ook deden werden de oren/ staart van het dier afgesneden en werd het dier geheiligd. Wat natuurlijk stom was want het beest was al dood....
Joy heeft niet eens de hele 'show' volgehouden.