Dag 10: 09-05-2015 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Karlijn Janssen - WaarBenJij.nu Dag 10: 09-05-2015 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Karlijn Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 10: 09-05-2015

Door: Karlijn Janssen

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

10 Mei 2015 | Spanje, Madrid

Vandaag lekker uit geslapen! En daarna op pad. Eens per maand is er een markt in Mercado de motores museo del Farrocarril (treinenmuseum). In het museum tussen de treinen stonden allemaal kraampjes met eten en exclusieve dingen gemaakt door kunstenaars. Eenmaal buiten (waar het inmiddels 42 graden was) waren tweedehands kraampjes. Daarna zijn we (na goed ingesmeerd te zijn) doorgelopen en kamen we bij Matadero Madrid uit (een soort van klein dorpje met verschillende culturele gebouwen en kunsttentoonstellingen. Ook was het die dag een soort van biologische groenten en plantenmarkt ofzo? Daarna zijn we naar de rivier Rio Manzanares gelopen en zijn we daar even tot rust gekomen. Vervolgens zijn we een stel touristen gaan volgen (door een kermis heen) een cultureel centrum in maar dat was helaas niks. Daarna een drankje gedaan en door naar het stadion. Eenmaal daar kwamen we erachter dat dit niet het stadion van Real Madrid was (die dezelfde avond een wedstrijd had), maar Estadio Vicente Calderón. Dus wij als een gek de metro in naar het goede stadion want Joy wilde kijken of er nog kaarten waren voor de wedstrijd van vanavond. Dus wij in een volgepropte metro (45 graden) vol Nederlanders naar het stadion. Eenmaal aangekomen in de drukke chaos en lang in de rij staan waren alle kaarten uitverkocht helaas. Daarna door naar de Macdonald's (met veeeeeel te zoute frietjes) en naar huis. Daar hebben we ons klaar gemaakt voor een avondje chillen met de vrienden van Dulce. We waren beland in een soort kelder van een van die vrienden waar die vrienden (die in een band zitten) muziek speelde. Daarna ben ik naar huis gegaan en had Joy nog zin om uit te gaan met Dulce.

Karlijn

Hallo allemaal! Vanaf 30 april zit ik voor 2 maanden in Madrid! Ik ga hier stage lopen op een Nederlandse basisschool Colegio Neerlandés Hof der Lage Landen. Maar dit doe ik niet alleen. Samen met Joy Copal gaan wij veel beleven. Lees hier alles over mijn reis!

Actief sinds 22 April 2015